Geyikli Park

 

ahResim Sunay Abi ah. Beni kendimden geçirdin anlattıklarını okurken, seni dinlerken yetişemezdim, şimdi de okurken yetişemiyorum anlattıklarına. Bu nasıl bir birikim, nasıl bir hafıza, nasıl güzel bir dil, sadelikle herkese ulaşmakta. Ramazan eğlencelerinde Mahya Işıklarıyla seni canlı dinlemeye fırsatım oldu Bu kitapla birlikte kültür birikimime sayende yenileri eklendi. Yazıların konuşur gibi olduğundan okuyucuyu sıkmıyor, akıcı ve sade.Hikayelerinde hep nasıl tesadüfler varsa, hayat da öyle işte. Karşılaştığımız her şeyde fark etmediğimiz bir giz var. Yeter ki senin dediğin gibi görmesini anlamasını bilelim. Bakmakla görmek aynı şey değil. 

Benim için de bir tesadüf oldu. Neye yoracağımı bilemedim. Sayfa 82. Oscar Wilde’nin kırlangıç öyküsünden bahsediyor. Tam kırlangıç kelimesini okurken radyoda Hilmi Yarayıcı Pencerene Bak Bir Yaralı Kırlangıç var şarkısı çalışıyor. Ben Kırlangıç kelimesini okurken kırlangıç sözü aynı ana denk geldi. Yüzüme kocaman bir gülümseme oturdu o an. Bir bağlantı kurmaya çalıştım. Bulamadım :))

Kitapta Çanakkale Savaşı ile ilgili olan kısımlarda kah ağladım, kah güldüm. Mutlaka okunması gereken bir yapıt. Bu kitabı kitaplığıma kazandırdığı için sevgili eşime hediyesi için çok teşekkür ediyorum.

sayfa 24.bu sözü yazmadan geçemeyeceğim ‘Biz, çocukları seven ama çocukluğu sevmeyen bir toplumuz.’ Çok yerinde bir tespit olmuş doğrusu.

Bir Yanıt Bırakın

