SARI PAPATYALAR

IMG_20140404_125504Çiçeklerin açmasıyla doğa yeniden uyandı, bana önce yorgunlukla geldi. Kışın mahmurluğundan sıyrılmak biraz zor oldu. Ama topraktaki uyanış, kuşların cıvıltısıyla birleşince içimi sevinç doldurdu.
Kış çocuğu olmama rağmen karla, soğukla hiç barışamadım. Aydınlığı seviyorum ben, önümü görebilmeyi upuzun, sonsuzca. Kış bana belirsizlik gibi umutsuzluk aşılar. Oysa papatyaların açmasıyla birlikte miskinlikten sıyrılıp ne güzel görünür her şey gözüme.
Birkaç yıl öncesine kadar mahallemizde bu kadar inşaat, bu kadar bina yokken, eşimle yürüyüşe çıkar, baharda boş arazilerde açan sarı papatyalardan toplardık. Şimdi o boşluklarda biçimsiz beton yığınları var insanların apartman dedikleri, sevimsiz, bahçesiz. Balkonlara saksı bile koymaya üşenen insanlar yaşıyor içlerinde.
Geçen gün ekmek almaya giderken o sevimsiz betonlara direnen boş bir araziyle karşılaştım gelişi güzel çiçeklerin açtığı. Kıyamasam da bir kaç dal topladım hatıra olsun diye. Kaç gündür evimi süslüyor sarı papatyalar.
İnsanoğlu zarar vermediği sürece doğa bize cömert davranır.2014-04-06 17.40.372014-03-24 06.38.30

Bir Cevap Yazın

