KAİKEN

Jean Chrishophe Grange ile tanışmam üniversite yıllarında, öğrenci evinde kalırken mahallemizin 
Resimekmekçisinin okumam için bana verdiği Kızıl Nehirler adlı kitapla olmuştu. Elimden bırakamadan okumuş, yazara hayran kalmıştım. Kitaptan uyarlanmış filmde de tabi ki Jean Reno başroldeydi. Ondan başkasını düşünemezdim zaten. Filme çok yakışmıştı. Daha sonra Şeytan Yemini, Kurtlar İmparatorluğu, Taş Meclisi kitapları ve filmleri izlemekle Grange hayranlığım pekişti. Yaklaşık beş yıldır okumuyordum Grange kitaplarını. Geçen yıl Sisle Gelen Yolcu’yu okudum ve hayal kırıklığı yaşadım. Hikaye bana fazlasıyla sıkıcı geldi. Sonra Kaiken’e sıra geldi.
Kaiken’le bizi Japonya’ya sürüklemiş. Japon kültürü hakkında birçok öğeler var.
Kaiken nedir? Kaiken 15cm boyutunda tek veya çift taraflı Japon hançeridir. Eskiden Samuraylar kendini savunmak için katanadan küçük olduğundan yanlarında Kaiken taşırlarmış. Kitap ismini buradan alıyor.
Kitapla ilgili yorumlarım şöyle: Bundan iki tane sürükleyici polisiye çıkardı.İlk başlardaki hikaye heyecanla başlaması yanında tuhaf bir şekilde bitiyor ve polisimizin hayatına odaklanıyor. Zaten bütün polisiye kitaplarında olduğu gibi, baş kahramanımızın ailevi problemleri var, geçmişi temiz değil, kendileri tabiri caizse süper kahraman. Hayatta bilmedikleri şey yok izlemini veriyor. Sürekli başları dertte. Kendi adıma konuşursam, ben bundan sıkıldım. Keşke ilk hikayeyle kitabımız bitseydi. İki bölüm arasında hiçbir bağlantı yok.  Ama yine de sıra dışı bir olaylar döngüsü var. Bunu yadsımamak gerekiyor. Şu Japonca deyim çok hoş, paylaşmak istiyorum.

jon-ken-pon

taş makası yener,

kağıt taşı yener,

makas kağıdı yener.

Bir teşhir. Okuldayken sık sık tanık olduğu ve bugüne dek karşılaştığı bütün iğrençliklere rağmen en kötü anı olarak kalmış bir klasik. Bir çocuğun küçük düşürülmesi. Diğerlerinin acımasızlığı.  Gülmek için yapılan bu eylem, onun her zaman düşündüğü bir şeyi teyit ediyordu. Bir şaka suça doğru atılan ilk adımdı. Sanki hayattan daha o yaşlarda öç almaya başlıyordu.

Bu cümle çok dokunaklıydı.

Bir Cevap Yazın

