Societatis Legere (kitap kulübü toplantı notları)

Herşey bir telefonla başladı. Canım arkadaşım Sunay kitap kulübü projesinden bahsetti.Ben de memnuniyetle kabul ettim. İlk kitabımız ResimHakan Günday’ın ilk kitabı Kinyas ve Kayra’ydı. Raziye ile birlikte hemen kitaplarımızı alıp heyecanla okumaya başladık. Yeni yıla yeni bir oluşumla başlamak bana büyük mutluluk verdi. Sunay da bu mutluluğumu pekiştirdi telefonlarıyla. Kitap bittikten sonra internetten araştırma yaptım, The Jane Austen Book Club filmini izledim kitap kulübü hakkında fikir edinmek için. O gün gelip çattığında heyecanım doruktaydı ve yeni bir yolculuk başlamıştı hayatımda. 30 Ocak akşamı Erdeniz, Cemal, Sunay, Raziye ve ben buluştuk, tanıştık, kitap hakkında görüşlerimizden bahsettik. Filmler , kitaplar ortak noktamızdı. Toplantıya Emel ve Serhat çok istemelerine rağmen katılamadılar. Umuyorum onlarla tanışma fırsatımız da olur. Bu kulüp sayesinde yeni yazarlar öğrenip, yeni kitaplar okumak ilk hedefimiz. Ancak bu keyifli konuşmalar yadsınamayacak derecede heyecan verici. Gecenin sürprizi de Sunay tarafından organize edilen doğum günü kutlamasıydı. İkimizin de doğum günü kutlu ve mutlu olsun. Gelecek ayın kitabını da seçtik. Amin Maalouf ve Doğudan Uzakta. Bu güzel sohbet için binlerce teşekkürü borç bilirim.

Şimdi kitaptan bahsetmenin zamanı:

Hepimizin ortak görüşü bunun ilk kitap olmasından kaynaklanan oturmamışlık. Sona doğru yazar kendini toplamaya başlamış. Öncelikle ergen kitabı olduğunu belirtmek isterim. Kinyas  ve Kayra birbirinden nefret eden iki arkadaş. Okumaya ilk başladığımda Kayra’yı kadın, Kinyas’ı erkek, aralarında aşk var diye düşündüm, Sonra tam tersi Kayra erkek Kinyas kadın. Nihayet 33. sayfada anladım ki ikisi de erkek. Kinyas bir adam öldürdü içinde pişmanlık duygusu hissetmek için. Hangisi Kayra hangisi Kinyas, bunu anlamakta ilk başlarda çok zorlandım. Hala da anlamadığımı belirtmekte fayda var. Kafası karışık bir insanın karalamaları gibi. Goodreads ve diğer internet sitelerinde yaptığım araştırmalarda hikayeyi çok sevenler ve nefret edenler diye iki grup oluştu kafamda. Ortasını bulmadım. Kitap puntolarının çok küçük olması biraz konsantre bozuyor. Ayrıca çok devrik cümle kullanılmış ve üç noktalar.Kitap benim biraz psikolojimi bozdu itiraf etmeliyim. 90. sayfadan sonra rüyamda en yakın arkadaşım Nilüferin beni okla vurmaya çalıştığını, sonra bütün her yeri ateşe verdiğini gördüm. Kayra’nın yolu çok heyecanlıydı. Kinyas’ın yolunda sona doğru çok sıkıldım. Böyle bitmemeliydi bence.

Hiç mi güzel bir şey yok? tabi ki çok güzel aforizmalar var. İkisi de solak. Kinyas ismi Kin ve yas’tan oluşuyor. Bu kadar rahat, vurdumduymaz olmayı istemedim değil. Hiç umursamadan gitmeyi…Elimde para ve silah olsa, bir de böyle gözü kara olsam belki ben de göz göre göre katil olurdum. Yaşayarak intihar etmeyi seçen tutunamayanlar yok mu hayatta?

Daha önce yeraltı edebiyatı okumamıştım eğer Trainspotting’i saymazsam. Benim için bir farklılıktı.  Hakan Günday’ın diğer kitaplarını okuyanlar için Kinyas ve Kayra bir hayal kırıklığı.Bunlar benim naçizane görüşlerimdir. Kitap hakkından daha ayrıntılı şeyler yazmak özetini çıkarmak gibi olurdu.Bunu yapmak istemedim.Okumak isteyenleri yönlendirmek bana düşmez, Çünkü herkesin hayal gücü farklıdır.

Altını çizdiklerimden bir kaç satır karalayayım:

İnsanın beklerken yapabileceklerinin sınırı yoktur. Bazıları devlet başkanı, bazıları sihirbaz, bazıları da deli olur sıkıntıdan. Bense en üstün yaratık olduğumu kanıtlamak için kendime, hiçbir şey yapmadan bekliyorum. KİNYAS

Hayatın arka kapısı yoktu. KAYRA

Bazı anılar insanı nerede olursa olsun, alır götürür her şeyin başladığı yere. Eve! KİNYAS

Köpüğün içinde kaybolan küp şekerler gibi yok olmak istediğimi biliyorum. Bir kaşık hareketiyle, içine düştükleri kaynar sıvıya karıştıkları gibi parçalanmak ve zamana karışmak istediğimi de biliyorum. KAYRA

Dünyanın en eski mesleği fahişelikse dünyanın en eski hayal kırıklığı da aşktı. KAYRA

Uyku. İnsana verilmiş tek mucize. Gözleri kapatıp huzura dalmak. Ve uyanıldığında yeniden başlamak. KİNYAS

Kolumdaki saat kadar zamanın kölesi olmak istiyordum. KİNYAS

Bir Cevap Yazın

