okuma sevgisi

Kitap okumak her insanda farklı duygular uyandırır. Benim için kitaplar dostluktur, hayal gücümün pekişmesidir, arkadaşlara tavsiyedir, paylaşımdır. Kitaplar sayesinde dünyayı gezerim ben. Seyyah olurum bu alemde. Sahafların tozlu raflarında kaybolur, rüyalar alemine düşerim. Toplum içinde yalnızlığa kapılmadan kendi dünyamda var olmaktır. Çocukluğuma giderim genellikle. Babam karne hediyesi olarak hep kitap alırdı bana. Bu sevgiyi aşıladığı için ona ne kadar teşekkür etsem azdır.

Okuduğum kitapların birçoğunun filmi var. Ancak filmleri izlediğimde genelde hayal kırıklığı yaşıyorum. Yönetmen benim gördüklerimi görememiştir sanki. Bu kitaplar ve filmler hakkında güzel bir yazı yazılmayı bekliyor.

Doğan Hızlan’ın bir yazısını okumuştum geçenlerde. ‘Sizi anlatan bir kütüphaneniz olsun.Kitapsız bir evde rahatsız oluyorum. Gittiğim her evde kişiler hakkında bir tahminde bulunacak malzemeden yoksun sayarım kendimi. Ne konuşacağımı şaşırırım. Kitapsız bir ev, çöl ürpertisi uyandırır bende.’ Benim düşüncelerimi bir çırpıda özetleyen bir görüş olmuş.

Yeni yılda daha çok okumak dileğiyle…

One Comment Kendi yorumunu ekle

  1. konserve ruhlar dedi ki:

    Ne güzel söylemiş Doğan Hızlan. Kütüphanesiz ev olmamalı. Kitapsız evler soğuk gelir bana da.

Bir Cevap Yazın

